lauantai 23. maaliskuuta 2013

Täällä taas

Heissan pitkästä aikaa!!

Tää blogi jotenkin hyyty, mut oon tässä jo jonkin aikaa aatellu herättää tän taas henkiin. Idea tähän blogiin lähti Kiimasen Savulenkille valmistautumisesta (Sipsipussilta soratielle). Seuraavana tavoitteena oli juosta puolikas Ruissalojuoksuissa ja sitä seuraavana kiinteytyminen. Kiimasen Savulenkki (Kiimasen Savulenkki 2012) meni yli omien odotusten, puolikas jäi väliin flunssan takia ja kiinteytyminen puolestaan vaan jämähti. Mulle motivoivampaa on se, että on joku urheilullinen tavoite ja siinä rinnalla se kiinteytyminen, mutta pelkkä kiinteytymistavoite ei motivoi tarpeeks.

Nyt oon käyny juoksukoulussa yhdeksän viikon ajan ja vitsit se on kivaa! Menin alkajien ryhmään, jossa treenataan maanantaisin ja keskiviikkoisin. Treeneissä on tekniikkaa, intervalleja ja lihaskuntoa. Aikasemminhan mulla ei ollu minkäänlaista tekniikkaa ja on kyllä tosi hyödyllistä oppia oikea tekniikka. Jossain vaiheessa siirryin alkajat+ -ryhmään, jossa on maanantain ja keskiviikon treenien lisäks on sunnuntaisin yhtäjaksoinen lenkki. Lenkin kestoa kasvatetaan pikkuhiljaa ja tällähetkellä se on 55 minuuttia. Tahti on hyvin rauhallinen, mutta se on tosi hyvä, niin tulee ehkä keskityttyä siihen tekniikkaankin. Sunnuntain lenkeille oon päässy vaan muutaman kerran, kun viikonloppuisin oon ollu paljon reissussa. Päkiäjuoksutyylin opettelusta on ilmenny ”varjopuolikin”, penikat on kipeytyny tosi paljon! Tällä viikolla ne oli jo vähän paremmat, kun mulla jäi viime viikolta keskiviikon treenit työmatkan takia väliin. Lepohan ei ilmeisesti oo penikkatautiin ratkaisu, mutta musta tuntuu, että se teki ihan hyvää.

Keväällä, kesällä ja syksyllä ois tarkotuksena juosta muutama kisa. Kiimasen Savulenkille haluun ainakin osallistua, siitä täytyy tehdä juhannusperinne.

Treeni-iloa toivottaen

Outi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti